RSS Feed

Vürtside kasulikkus

Ma olen enda juures märganud, et mida vanemaks ma saan, seda rohkem pööran ma oma söömisele tähelepanu. Lapse ja teismelisena oli mul suhteliselt ükskõik, mida suhu toppisin, peaasi, et kõhu täis sain. Nüüd aga mõtlen ma tihti sellest, mida ma söön ja kuidas see minu kehale kasulik on. Kuna Maroko köögis kasutan ma erinevaid maitseaineid, siis tekkis mul huvi, mis on nende vürtside saladus, et inimesed on neid kasvatanud ja kasutanud tuhandeid aastaid. Ja selgus, et vürtsid võivad meile olla kasulikud nii mitmel erineval moel. Nüüd, kui ma oma tagined maitsestan, tunnen ma vürtse lisades ilmselt veel suuremat rõõmu. Nad ei anna ainult mu toidule võrratut maitset, vaid on ka mu kehale väga kasulikud. Ma tooksin siinkohal välja ainult mõned kasulikud omadused ning kellel huvi on, võib ise juurde lugeda.

Kurkum- kollajuur: Kollajuur on üks looduse võimsamaid tervendajad. Kollajuure toimeaine on kurkumiin. Kurkumi on kasutatud üle 2500 aasta Indias, kus see oli tõenäoliselt esimene, mida kasutati värvimiseks.

Käesoleva vürtsi raviomadused on end aeglaselt paljastanud sajandite jooksul. Kaua on ta tuntud olnud oma põletikuvastase toime poolest. Hiljutised uuringud on näidanud, et kollajuur on loodusime, mis on osutunud kasulikuks raviks paljudele erinevatele tervislikele probleemidele vähist kuni Alzheimeri tõveni. Tooksin siinjuures välja ainult mõned ja lisan alla lingi, kus saab inglise keeles rohkem juurde lugeda.

*Sellel on loomulik antiseptiline toime ja antibakteriaalse aine kasulikkus desinfitseerimiseks kärped ja põletusi.

*Kasutades koos lillkapsaga saab vältida eesnäärmevähki ning peatada olemasoleva eesnäärmevähi kasvu.

*Hiina meditsiinis on pikka aega kasutatud teda depressiooni raviks.

*Kiirendab haavade paranemist ja aitab taastada kahjustatud nahka.

http://www.healthdiaries.com/eatthis/20-health-benefits-of-turmeric.html

Ingver: Sajandeid on ingveri kasutatud loodusliku vahendina paljude haiguste raviks. Nüüdseks on teadlased välja selgitanud, et ingver teebki imesid vähist migreenini.

Ingver aitab hommikuse iivelduse ja merehaiguse vastu, vähendab valu ja põletikku, samuti kasutatakse külmetuse ja gripi ennetamiseks ning raviks, veel leevendab migreeni, kõrvetisi ning menstruatsiooni valusid.

http://www.healthdiaries.com/eatthis/10-health-benefits-of-ginger.html

Köömned: Ristiköömned aitavad kaasa seedimisele, leevendavad hingamisteede haigusi, astmat, bronhiiti, nohu, aneemiat.

http://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-cumin.html

Kaneel: Traditsioonilises Hiina meditsiinis kasutatakse Cassia kaneeli nohu, kõhupuhituse, iivelduse, kõhulahtisuse ja valuliku menstruatsiooni leevendamiseks. Samuti usutakse, et see parandab energiat, elujõudu ja vereringlust ning on eriti kasulik inimestele, kes tunnevad oma ülakeha soojana, kuid oma jalgu külmana.

http://altmedicine.about.com/od/cinnamon/a/cinnamon.htm

Paprika: Paprika sisaldab palju C- vitamiini, pea üheksa korda rohkem kui tomatid. Samuti palju antioksüdante, mis tugevdavad immuunsüsteemi. Paprika on väga populaarne antibakteriaalne vahend. On teada, et paprika aitab kontrollida vererõhku ja suurendada vereringet, lisaks soodustab seedimist. Paprikat kasutatakse ka ravimaks depressiooni, vereringet, väsimust ja letergiat.

http://lifestyle.iloveindia.com/lounge/health-benefits-of-paprika-9235.html

Must pipar: Must pipar aitab leevendada hingamisteede haigusi, köha, nohu, kõhukinnisust, seedimist, aneemiat, impotentsust, hambavalu, kõhulahtisust ja südamehaigusi.

http://www.organicfacts.net/health-benefits/herbs-and-spices/health-benefits-of-black-pepper.html

About Killuke Marokot

Blogi, kus voib leida killuke nii Maroko kööki kui ka kultuuri

One response »

  1. Hi there would you mind letting me know which hosting company you’re using?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most.

    Can you recommend a good web hosting provider at a reasonable price?
    Thanks a lot, I appreciate it!

    Vasta

Lisa kommentaar

