RSS Feed

10 põhjust, miks külastada Marokot

Hassan II moshee

Maroko on maa, kuhu olen kaotanud oma südame. Minu jaoks on see minu teine kodu ning kaugel minu unistustelaekas saab seal olema ka minu tulevane kodu. Marokos on päike, palmipuud, ookean, adhaan (palvekutse), suurepärane cuisine ja alati naeratavad inimesed. Loomulikult ka veel minu mehe Tawfiqu poolne pere, kes meid alati pikkisilmi külla ootavad.  Järjestan siia iseenda 10 lemmikut põhjust, miks mina ikka ja jälle oma puhkuseid ootan, et sinna tagasi saaks.

1. SööK – siis pole ilmselt midagi imestada, et see on minu esimene põhjus. Ma ARMASTAN Maroko kööki. Kõike seda värskust, vürtsikust ja salapärasust, maitseainetega mängimist ning loomingulist. Vahel on mul tunne, et kui ma kirjeldan Maroko kööki, siis pigem kirjeldan ma kunsti kuskil näitusel. Aga minu jaoks Maroko köök ongi KUNST. Kindlasti tuleb Maroko reisi ajal ära proovida reedene kuskuss, tagine`id, piparmünditee ja maiustused. Maitseelamus on garanteeritud!

2. INIMESED – Marokolased on sõbralikud, alati naeratavad ja külalislahked. Kui sa oled saanud küllakutse Marokolase koju siis ole valmis kuninglikuks kohtlemiseks, kus sulle pakutakse kindlasti rikkalik lõunasöök (hommiku- või õhtusöök)  ja loomulikult järgneb sellele münditee koos maiustusetega. Marokolased on vaga lõbusad inimesed ja ei ole ka vaja imeks panna kui hommikusöögi lauas keegi hakkab järsku kätega lauale põristama, nagu mängiks ta trummi, sellele järgneb tavaliselt see, et kõik lauas olijad ühinevad selle põristamisega, ning sinu hommikueinest saab hoopiski pidu.

3. SOUKS e. turud – igas suuremas linnas võid leida souks (kinnised turud), kus müüakse kõike alates vaipades, lõpetades loomadega. Turuhinnad on väga odavad, kõik toiduained on hooajalised, orgaanilised ja värsked. Turud on värvilised ja sealt võib leida kõike, mis hing ihaldab. Marokolased oskavad hästi kaubelda ja turult ei osteta alghinnas midagi.

Riad

4. RIADID – Riad on külalistemaja sisehooviga. Põhimõtteliselt on need vanad hooned, mis on renoveeritud ja kasutusele võetud külalistemajana, kus inimesed saavad ööbida. Tavaliselt on ühes riadis 3-5 tuba ja tänu sellele tekib väga kodune tunne. Alati serveeritakse ka hommikusöök. Riadis on tavaliselt terass ja avatud katus, nii et sisehoovi pääseb loomulik valgus. Riadi võib leida päris soodsa hinnaga, alates 40 eurot öö eest.

5. AJALOOLISED LINNAD – Marrakeshi jalamil asuvad Atlase mäed, kuulus vanalinn, Djemmaa el-Fna, paleed, aiad ja vanad auru vannid. Seejärel Fez, intellektuaalne ja religioosne rahva uhkus, oma kitsaste looklevate tänavate, väikeste väljakute ja käsitöö töötubadega. Seal asuvad sajandivanused mosheed ja ülikoolid. Lisaks sellele asuvad seal ka tuntud vase, keraamika ja naha töökojad. Casablanca on Maroko suurim linn ja finantskeskus. Casablancas asub üks suuremaid mošeesi maailmas – Hassan II mošee. Casablancas leiad kõike: rannad, turud, restoranid ja palju muud. Casablanca on nüüd ka suuruselt viienda kaubanduskeskuse omanik – Morocco Mall.

6. SAHARA KÕRB – Sahara kõrbe saab avastada kas maastikuautoga või kaameliga. Kui otsustate ööbida kõrbes, jääda magamatähistaeva all ja ärgata üles hämmastavat päikesetõusu vaadates, on see just õige koht.

Hammam

7. HAMMAMID ehk aurusaunad – Maroko avalikud aurusaunad olid kunagi ainukesed kohad, kus inimesed end pesemas said käia. Kuigi marokolased pesevad end nüüd oma kodu privaatsuses, on aurusauna külastamine huvitav viis osa saada selle maa ajaloolisest kultuurist. Hammami külastamine on paljus sarnane tänapaeva moodsa SPA külastamisele.

8. FESTIVALID – ükskõik, millal sa Marokot külastad, ikka leiad sa eest mone jutuvestja voi festivali. Marokolased armastavad oma folkloori ja kuskil on alati midagi toimumas.

9. SHOPPAMINE – Marokos võid leida kõike: riideid, vaipu, lampe, mööblit, kangast, nõusid jne. Võib leida nii araabiapäraseid asju, kui ka euroopalikke. Hinnaklass vaheldub väga odavast väga kallini. Samamoodi ka brändid – on nii turukaupa kui ka maailmakuulsad disaineripoed. Ühesõnaga, kui sinu huviks on shoppamine, ei pea sa kindlasti pettuma.

10. MAROKO STIIL – viimane, aga üldse mitte tähtsusetu, ja üks minu lemmikuid on maroko stiil: nii hotellid, restoranid, poed, kodud, riided, nõud ja veel palju muudki – see on lihtsalt super, väga elegantne ja kuidagi muinasjutulik. Kangad, mis leiad Marokost on nii rikkalikud ja värvilised, aga samas nii stiilsed, ma lausa armastan seda. Kui külastan Marokos erinevaid kodusid, siis ma olen lummatud nende stiilist ja värvivalikust, nagu oleks astunud muinasjutumaale. Mul on ka endal kodus mõned Maroko asjad, nagu nt. nõud ja küünlajalad ning üks väga armas lambike, mis on mu lemmikum ese üldse. Ja loomulikult loodan ma kunagi olla ühe sellise muinasjutulise kodu omanik🙂

Need on minu 10 põhjust, miks ma armastan seda maad ning mille pärast soovin ja igatsen sinna ikka ja jälle tagasi. Ka seda postitust kirjutades poeb vaikselt igatsus põue…aga suvepuhkuse veedame me perega jällegi Marokos ja mõtlesin, et võtaks teid oma puhkusele kaasa ning postitaks siia pilte ja tegemisi minu Maroko puhkusest. Mis te sellest arvate?

Seniks kõike ilusat!

About Killuke Marokot

Blogi, kus voib leida killuke nii Maroko kööki kui ka kultuuri

2 responses »

  1. Kirjuta ikka, kirjuta ikka!
    Muide, olen juba tunde siin neid retsepte ümber kirjutanud ning täna pärastlõunal hakkan neid proovima. Nädalavahetusel tuleb meile hää sõber Amine külla ning plaanin talle kohe midagi küpsetada, vaatame, mis ta selle pääle kostab🙂
    Aga retseptid tunduvad kõik nii lihtsad ning peaaegu kõik toorained on juba külmkapis olemas…ehk see on see Vahemeremaal elamise eelis?
    Tervisi Põhja-Itaalist ja …kirjuta ikka edasi!

    Vasta
    • Aitah Reine, ma ikka yritan kirjutada, vahepeal tuli pikk paus sisse, aga ma tana lisan jalle mone uue tagine retsepti, mida hiljuti proovinud olen, vahel katsetan ise midagi ja kirja ei pane, siis laheb endalgi meelest ara hiljem, nii et eelkoige on postitan retsepte siia, et hiljem endal hea oleks kasutada aga kui keegi teine ka neid katsetab siis on selle yle kohe vaga, vaga hea meel🙂 Tervitused Iirimaalt!

      Vasta

Lisa kommentaar

